Jak grać w plutonach?
Poniższy poradnik został napisany pod kątem plutonu 2 lub 3 osobowego na mapach randomowych. 1. Brońcie lub atakujcie ten sam punkt na mapie, jeśli się zbytnio rozdzielicie, nie możecie na siebie liczyć ani się wspierać i w konsekwencji taka gra niczym się nie różni od grania solo na randomach. 2. Grajcie pojazdami podobnej klasy, a więc ciężkie czołgi z ciężkimi, średnie z średnimi itd. Grając tymi samymi typami, możecie wykorzystać swoje umiejętności gry zespołowej, ponieważ macie te same cele i zadania. 3. Wyznaczcie dowódcę, który będzie decydował o dalszych działaniach. Zapobiegnie to chaosowi, który spowoduje, że w połowie bitwy zorientujecie się, że jesteście po przeciwnych krańcach mapy i gracie solo. Jeźdźcie za dowódcą, chyba że powie inaczej. 4. Szanujcie własne czołgi. Zawsze z przodu niech jedzie lub stoi czołg, który ma najwięcej HP, jeśli masz mało HP, nie pchaj się do przodu, przepuść kolegę z pełnym życiem, on może przyjąć kilka pocisków, ty już nie. Lepsze są dwa czołgi z 50% HP, niż jeden z pełnym życiem. Żyjący czołg z 1 HP, może nadal strzelać i zadać sporo dmg, martwy nie. 5. Łatajcie luki w obronie waszego teamu. Jeśli nie wiecie gdzie jechać, odczekajcie 20 sekund i zobaczcie jakie luki w obronie lub ataku zostawił wasz team i tam jeźdźcie. Jeśli wy tego nie zrobicie to kto? Drużyny lemingów zazwyczaj przegrywają. 6. Czy warto się wracać? TAK. Zawsze bardziej opłaca się wrócić i bronić własnej bazy niż liczyć na to, że uda się atak i cap. Nie zakładajcie klapek na oczy i nie jeźdźcie bez sensu byle do przodu. 7. Jeśli kampicie w krzakach, nie stawajcie zbyt blisko siebie, minimum 15 metrów. Po każdym wystrzale krzaki w promieniu 15 metrów przestają dawać kamuflaż, więc nie ma sensu, żebyście ujawniali swoje pozycje. 8. W ciasnych alejkach miejskich ustawiajcie się w taki sposób, żeby chronić plecy kolegi, zamykajcie wszelkie możliwe wjazdy, przez które wróg może was okrążyć. 9. Zawsze załadujcie kilka pocisków odłamkowo-burzących. Przydają się w kilku konkretnych sytuacjach: - można zadawać nimi lekkie powierzchowne obrażenie czołgom, które mają nieprzebijalny dla was pancerz. - pociski odłamkowo-burzące często niszczą moduły i zdejmują gąsienice. - tymi pociskami strzelajcie w czołgi, które mają 10 HP lub mniej i mają twardy pancerz. Szansa na rykoszet niewielka, a zniszczenie prawie pewne, w przeciwieństwie do pocisku przeciwpancernego. - strzelajcie tymi pociskami do czołgów z zerowym lub minimalnym pancerzem np. do Hellcata. Pocisk OB z łatwością przebija lekki pancerz i zadaje większe obrażenia niż pocisk przeciwpancerny. :) 10. Jeśli spotkacie na swojej drodze czołg z nieprzebijalnym dla was pancerzem np. T95 lub wystająca wieża T34. Dowódca plutonu w zależności od sytuacji powinien wybrać jeden z poniższych wariantów: - wycofać się i strzelać w łatwiejszego przeciwnika jeśli jest to możliwe (zalecane). - przełączacie się na pociski burzące i skubiecie. - objeżdżacie wroga tak by widzieć słabe punkty pancerza. - decydujecie się na celowanie w minimalny "weak spot" na przednim pancerzu jeśli takowy jest np. właz wieży. 11. Starajcie się celować i strzelać w ten sam cel wyznaczony przez dowódcę. Ponieważ lepszy jeden martwy czołg niż dwa z 50% HP. Martwy nie wystrzeli już ani jednego pocisku. :) 12. Nie przecinajcie linii strzału kolegi. Jeśli macie zamiar tak zrobić, zasygnalizujcie to. Najlepiej jak odczekacie aż towarzysz odda strzał i zacznie przeładowywać, wtedy na chwile możecie wjechać w linie strzału oddać strzał i się wycofać. 13. Jeśli pada komenda "szarżujemy", nie czekacie na jeszcze jeden strzał, tylko jedziecie. Jeśli atakujecie w równym szyku, jest większa szansa na to, że obrażenia rozłożą się na trzy lub dwa czołgi. Jeśli wyjedzie jeden, każdy obrońca weźmie go na cel i z pewnością zostanie zniszczony. 14. Grajcie plutony z tymi samymi ludźmi, wtedy wiecie na co możecie liczyć i będziecie lepiej zgrani ze sobą.
made by Gromix
|